Gratis lavkarbokurs: Ta vare på deg selv

En viktig del av reisen du er på er å spise mat du liker og at du er fornøyd med livskvaliteten din.

Kanskje får du resultater i en fei, kanskje sitter kiloene like klistra som mine. Uansett er det viktig å trives. Man kan trives selv om man presser seg litt ekstra i perioder. Du kan jo forsatt være mett. Selv på en strikt ketogen diett er det mulig å føle at prisen du betaler er lavere enn hva du får igjen. Hvis du ikke opplever dette så vil du ikke holde ut over tid. Alle vet det. Du også. Hvis du går ned i vekt og vil holde resultatet ditt over tid, så kan du ikke gå tilbake til å spise slik du gjorde før.

Når du er i mål med vekta så begynner jobben med å stabilisere. Noen kan øke på karbohydratinntaket, andre kan ikke det uten å øke treningsmengden. Det er lurt å øke sakte. Introdusere en matvare en uke, se om det går bra. Begynn forsiktig. F eks med rotgrønnsaker hvis du ikke har spist dette.  Denne prosessen kan vi hjelpe deg med i Vita Univers.

Det er ikke sikkert du er helt i mål ennå. Men det er uansett viktig å være sin egen venn! Lær deg selv å gi deg selv gode opplevelser og belønninger som ikke handler om mat.

SOV NOK!

Søvn er utrolig viktig. Det er viktig for å fungere hele dagen, men det er like viktig for at kroppen skal få restituert og reparert seg om natten. Lite og dårlig søvn fører ofte til overspising, søtsug og manglende treningslyst. I tillegg til at kroppen din også vil produsere for mye stresshormoner som kan gjøre det vanskelig å gå ned i vekt eller få de resultatene du ønsker deg og jobber for.

VÆR EKSTRA SNILL MED DEG SELV NÅR DU HAR GÅTT PÅ EN SMELL.

Det er lite som ødelegger mer enn å gå helt i kjelleren. Da tar det bare lengre tid før du er oppe på hesten igjen. Det er lov å mangle motivasjon og det er lov å ha tunge og dårlige dager. Men ikke straff deg selv unødvendig. Hent deg inn så raskt som mulig, husk på de gode vanene du tilegner deg over tid.Det er totalsummen som teller: Endringene du jobber for er ikke et sprintløp, det er distanse.

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s