Gratis lavkarbokurs:Ingen resultater- Men gjør alt riktig

Oh my God!

Lavkarbo og ketose virker svært effektivt på de aller fleste! Ha det i mente når du leser dagens innlegg. Dette er nemlig for deg som IKKE får resultater- Selv om du gjør alt riktig. 

De fleste oppnår altså raske og store effekter med et lavkarbo eller ketogent kosthold. Men ikke absolutt alle. Det kan være flere årsaker til at resultatene uteblir, som sykdom, medisiner, stress eller intoleranser. Tarmproblematikk er også en faktor.Men for mange så hjelper det å vri kosten:

Som jeg skrev i går, så er min erfaring  at jo mer kroppen er vant med å spise ketogent eller lavkarbo, jo strengere  må man leve, eller man må gjøre vridninger i kosten for å trigge en effekt. Resultatene vises som regel heller ikke like raskt.  Men hold ut! Det vil lønne seg, man må bare smøre seg med tålmodighet. Hvis du merker at kroppen jobber så gjør du ikke noe feil. Har du plutselig mer energi? Da er du på riktig spor.

Hvis resultatene uteblir kan det lønne seg å snu på flisa. Man kan spise lavkarbo og ketogent på svært mange ulike måter som du sikkert har forstått. (Et ketogent kosthold betyr, som du nå vet,at du har mye fett i maten.)

 

Å SKRIVE DAGBOK ER ET GODT VERKTØY Å BRUKE FOR Å FINNE UT HVA MAN GJØR FEIL.

Jeg funker veldig godt når jeg kan spise mat som jeg får dilla på. Nå har jeg dilla på meieriprodukter. Å spise mye meieriprodukter igjen føles nesten litt skummelt. Det er jo utbredt kunnskap at hvis man ikke går ned i vekt med lavkarbo så kan det lønne seg å ta bort meieriprdukter. Dette har fungert for meg tidligere. Nå gjør jeg altså motsatt.

Jeg har skrevet dagbok inne i Vita Univers som alle kursdeltagere kan følge med på. Jeg har skrevet opp ALL maten jeg har spist, sammen med en status oppdatering. Det er en slags «Hands- on» tilnærming for å vise hvordan vektreduksjonsprosessen MIN ser ut i praksis. Et godt tips her og der har det også vært.

Å skrive matdagbok er veldig bevisstgjørende. Forrige ukes notater viste meg at noe av maten jeg spiste bestemte dager førte til at jeg ble oppblåst, samlet vann og var trøttere, disse dagene. 2 kg gikk jeg opp, som jeg bærte på i flere dager. Kroppen fungerte ikke like bra som tidligere i uka. Jeg fungerte altså helt topp med merieprodukter.

Det er ikke slik at det MÅ være denne kosten disse dagene mot slutten av uka som saboterte for meg. Men kanskje betyr det noe. Jeg kutter derfor ut denne maten den neste uken, og fortsetter å spise meieriprodukter. Nå gjenstår det altså å se om det vil hjelpe meg den kommende uken, med maten jeg kutter ut og om jeg kan få resultater når jeg spiser meieriprodukter.

EN TING ER IHVERTFALL SIKKERT:

Når man kutter ut noe fra kosten en periode (2 uker eller mer) så  merker du mye lettere om dette er mat du bør være forsiktig med, enten for en periode eller unngå framover. Du trenger ikke å merke forbedring av å ta bort noe fra kosten. Det er mange ganger når du gjenintroduserer den at du vil merke forskjellen.  (Dette er den billige måten å gjøre det på. Du kan også ta en intoleransetest hos din kostholdsveileder. Anita Breivold i Vita Univers tilbyr denne tjenesten)

Dette er altså et innlegg for dem av oss som har en kropp  som yter maks motstand, som ville overlevd LENGST i en hungersnød fordi fettet holder så godt på reservene sine, og/eller som er skadet av mislighold eller sykdom. Vi må være vår egen detektiv. Heldigvis er vi i få tall, så ikke la deg skremme! Lavkarbo og ketose virker effektivt for de fleste!

NÅR VET MAN AT MAN SKAL ENDRE PÅ NOE?

NOEN HOVEDTIPS ER:

  • Hvis du merker negative konsekvenser som tap av energi og økt vannmengde i kroppen
  • Hvis du etter 1 mnd inn i kostholdsendringen ikke merker NOE SOM HELST effekt (Mange går ned i cm og endrer kroppen sin før de går ned i kilo. IKKE mål resultater kun i KG)
  • Hvis maten etter flere uker ikke gir deg energi

Vær din egen detektiv- Og husk at av og til hjelper det med ett par friske øyne!

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s