Dag 14: Status

Status: minus 2 cm i midjen, 1 cm over hofta, bh’en passer perfekt og magen har blitt mindre.

20140116_101856 20140116_101837

Sammenligning var ikke så lett, selv om det er samme kjole. Men jeg merker forskjell altså, så du må bare stole på meg!

2014-01-01 15.46.3520140116_101323

2 uker siden                                          i dag

Dagens måltider:

  • Frokost: Kaffe med kremfløte
  • Lunsj: Stuffing karbiser (Jeg lagde karbonader av resten av stuffingen som det ikke var plass til i kyllingen)
  • Mellommåltid: flere kopper te med kremfløte
  • Kvelds: 100 gram laksefilet og 1 dl seterrømme. Litt god oliven olje på

20140115_075812 20140115_075131

Jeg har fått noen kommentarer på at jeg legger ut alt jeg spiser, blant annet:Så lite jeg spiser? Spiser du ikke grønnsaker?

Det siste først: Jeg spiser grønnsaker, men jeg lasser ikke innpå. Det trenger jeg ikke. Jeg tar regelmessige blodprøver hos legen og ikke en eneste gang etter at jeg la om kosten har jeg manglet noe. aldri!! (Før jeg la om manglet jeg jevnlig B12) Jeg ser derfor ingen grunn til å proppe meg med unødvendig fyllstoff utenom som kos og spennende tilbehør til middagen, og for variasjonens skyld. (Se oppskriften min på grønnsakskraft HER)

Jeg spiser lite fordi jeg spiser mye fett. Fett metter og er svært næringsrikt. Ketogen kost betyr automatisk mindre porsjoner. For noen går det noen dager før måltidsstørrelsen går ned, men bare vent å se. Snart orker du mindre. Husk at du kan fint være i ketose uten å gå ned i vekt. Det er sunt, da får ikke cellene i kroppen sukker og du forebygger kreft. Kreftceller trenger nemlig sukker for å vokse.

I tillegg forebygger du Diabetes 3. Diabetes 3 betyr at hjernen er insulinresistent og forskning knytter Alzheimer opp mot dette. Hjernen trives svært godt når du lever på fett. Faktisk så elsker hjernen ketoner og det er dette som er brennstoffet ditt når du kutter ut sukker. Det lille kroppen trenger av sukker klarer den fint å lage selv. Visste du at folk med insulinresistens har en økt risiko for å lide av Alzheimer, faktisk opp mot 50- 65%?  Mange er insulinresistente og har Diabetes uten av de vet om det.

Screenshot 2014-01-16 13.35.45

Ofte får jeg servert denne: «Jaa, jeg vet man går ned, men det kan umulig være sunt!» Om du er av dem som fortsatt tror det er skadelig å bruke fett som energi framfor sukker så må jeg si til deg følgende: Prøv ketose noen dager. Noen timer er ikke nok. Du må få fettforbrenningen i gang, noe som tar 2-3 dager så vil du merke det: Energi!!!!! Overskudd, behov for mindre søvn, glad og mett. Det er en a-ha opplevelse, men du MÅ komme deg gjennom bivirkningene først, og du MÅ gi det mer enn 1 dag. Fettet du spiser bruker du som energi, sammen med ekstra lagret fett på kroppen. Har du lite av dette så spiser du mer. Når kroppen endelig er i harmoni etter åresvis med ubalanse vil du føle selv at denne kosten ikke kan gjøre deg syk, fordi du aldri har hatt det så bra!! Husk også at det er for lengst avvist at det  er sammenheng mellom fett du spiser og fett i blodet. Det er hvis du kombinerer sukker og fett det blir farlig.

Hilsen Linn 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s