Tid for kos – karamellpudding

 

I ca 2 uker har jeg tenkt på den. Karamellpuddingen. Fikk den rett og slett ikke ut av systemet, så på lørdag slo jeg til. Perfekt etter søndagsmiddagen. Den er uten sukker og er på en måte godkjent.

Likevel inneholder fløte melkesukker og masse energi, så porsjonskontroll er nødvendig hviKaramellpuddings du er av dem som må være forsiktige. Den er en aldri så liten fallgruve for meg, og jeg var nesten litt redd da jeg lagde den. Lever farlig, liksom. Men jeg har funnet ut at is faktisk er farligere for meg. Det er nok en ganske enkel forklaring på det. Jeg liker nemlig å ha ekstra godsaker på isen min.. Det være seg hakkede salte nøtter, revet mørk sjokolade..ja- You know. Det blir fort MYE energi kan du si. Pudding er altså bedre for meg enn is. Ikke ble den så ekstremt søt heller. Det kan du jo justere selv. Mengdene jeg har oppgitt i oppskriften gjorde den akkurat søt nok syntes jeg, så går det også an å tilpasse den med søtere karamellsaus for eksempel.

Oppskriften på hele herligheten finner du her.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s