Bringebærsmoothie

En veldig generell, men grei huskeregel om man spiser lavkarbo er å ikke spise mer enn 5 gram karbo pr måltid.
Når du er på butikken ikke kjøp mat med mer enn 5 g karbohydrater pr 100g.

Bringebær brukes mye på lavkarbo fordi du får masse bær for 5 karbo. Over 100g. Velger du bjørnebær eller jordbær er innholdet dobbelt så mye, så da  bruker du halv mengde hvis du vil følge «regelen». Vil du ha mer fett tilsett gjerne  1-2 ss ekstra virgin cocosa.

Denne Bringebærshaken er frisk og lett og inneholder lite karbo i forhold til at den inneholder mye bær: 5 gram i hele porsjonen. Liker du ikke kokossmak kan du bruke fløte eller kokosfett som er smaksnøytral.  Kokosmelk er genialt for de som liker kokos.

Kokosmelk er sunnere og inneholder mindre karbo enn fløte. Det utgjør fort en forskjell. I tillegg til at du slipper du unna laktose  (melkesukkeret) og melkeproteinet kasein, som du får i fløte, inneholder også kokosfett mange sunne fettsyrer som er bra for hjernen og som gir en veldig god energi.

Ingredienser:

2 eggeplommer (kan droppes)
1 dl kokosfløte (Halvparten av den stive delen på toppen av kokosmelken.)
100g frosne bringebær
3 ss sukrinmelis
lime- En god squeeze
En håndfyll isbiter
2 dl iskaldt vann
(Ev. 1-2 ss cocosa extra virgin. Denne smeltes på svak varme og kjøres i på slutten mens blenderen kjører. Da løser den seg fint opp.)

BLEND 🙂

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s